شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
13:02:06
تاریخ انتشار:
:اشتراک گذاری

شهردار فولادشهر از راه‌اندازی نیروگاه فتوولتائیک در ساختمان شهرداری خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری فولادشهر حسین ایزدی ، با اشاره به اجرای پروژه احداث نیروگاه خود تأمین فتوولتائیک توسط شهرداری فولادشهر اظهار کرد: فتوولتائیک سیستمی است که قادر به تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریسیته بوده و استفاده از چنین سیستم‌های این قابلیت را دارد که محیط زیست پاکیزه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیستم تولید الکتریسیته فتوولتائیک اثرات جانبی بسیار ناچیزی بر طبیعت دارد، افزود: پدیده‌ای که در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم‌های محرک، الکتریسیته تولید کند پدیده فتوولتائیک و به هر سیستمی که از این پدیده استفاده کند سیستم فتوولتائیک می‌گویند و گسترش استفاده از چنین نیروگاه‌هایی نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک دارد.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: باتوجه به مصوبه هیأت وزیران و الزام وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی جهت احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر در راستای کاهش مصرف برق، شهرداری فولادشهر اقدام به خرید و نصب پنل و باطری‌های خورشیدی کرد.

وی اضافه کرد: پروژه احداث نیروگاه خود تأمین فتوولتائیک با ظرفیت تولید ۳۰ کیلو وات ساعت برق و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در شهرداری فولادشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در شهر جدید فولادشهر در خصوص اجرای نیروگاه خود تأمین فتوولتائیک وجود دارد انتظار می‌رود شهروندان نیز برای حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک، از این روش استقبال کنند و با سرمایه‌های بسیار کم وارد عرصه تولید برق شوند و برق تولیدی خود را نیز با قیمت مناسب به وزارت نیرو بفروشند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =