پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
23:47:51
تاریخ انتشار:
:اشتراک گذاری

فولادشهر را به باغ‌شهری در دل استان اصفهان مبدل خواهیم کرد

شهردار فولادشهر گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده کاشت درختان و گل‌های فصلی در فازهای مختلف به مرحله اجرا می‌رسد تا بتوانیم فولادشهر را به باغ‌شهری در دل استان اصفهان مبدل کنیم.

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری فولادشهر حسین ایزدی اظهار کرد: آماده‌سازی فضای سبز شهری با هدف افزایش نشاط شهروندان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری به‌شمار می‌آید از این رو در فصول مختلف، بخشی از فضای سبز برای کاشت گل‌های فصلی آماده شده و این اقدام در طول ایام مختلف سال پیگیری می‌شود.

وی افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده کاشت درختان و گل‌های فصلی در فازهای مختلف به مرحله اجرا می‌رسد تا بتوانیم فولادشهر را به باغ‌شهری در دل استان اصفهان مبدل کنیم و قطعاً با اقداماتی که در راستای توسعه فضای سبز انجام خواهد گرفت شهروندان نیز بیش از گذشته به حفظ فضای سبز و موضوعات زیست محیطی حساس خواهند شد.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: در حال حاضر خرید هزار و ۵۰۰ اصله کاج تهران، هزار و ۵۰۰ اصله درخت توت، هفت هزار اصله درخت زیتون تلخ، هزار و ۵۰۰ اصله زیتون خوراکی، هزار اصله اکالیپتوس، ۵۰۰ اصله درختچه سرو خزنده، سه هزار اصله یوکا باغی و ۵۰۰ اصله درخت بادام کوهی انجام شده تا بتوانیم در زمان‌های مشخص اقدام به کاشت نهال‌های خریداری شده در سطح شهر کنیم.

وی ادامه داد: ۳۵ هزار گلدان انواع رز، پنج هزار و ۵۰۰ گلدان انواع گل اطلسی ،۸۰۰ هزار گلدان انواع گل فصل شامل کلم زینتی بنفشه، همیشه بهار و…، انواع گیاهان زینتی شامل یاس، زرشک، ۱۳ هزار و ۵۰۰ اصله انواع گل زینتی شامل گل فصل و درختچه‌های زینتی و ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ گلدان برای گلکاری معابر، میادین، پارک‌ها و… خریداری شده است تا بهترین گل‌کاری و زیباسازی را در شهر جدید فولادشهر انجام دهیم.

ایزدی با بیان اینکه درختکاری در کنار درخت بانی موضوعی است که در شهرداری فولادشهر مورد توجه قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به کمبود آب، خشک‌سالی و خشکی رودخانه زاینده‌رود، توسعه حجمی فضای سبز در شهر فولادشهر نداریم، ضمن اینکه با انجام پروژه‌هایی چون آبیاری قطره‌ای و همچنین برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌کنیم مشارکت شهروندان را در راستای حفظ فضای سبز شهر جلب کنیم تا شهروندان درختان موجود را سرمایه‌های شهر بدانند که حیات شهر و شهروندان وابسته به آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شهر و شهروندان بیش از هر زمان به نشاط اجتماعی نیاز دارند و بر این اساس طبق روال قبل، روز به روز زیباسازی و فضای سبز شهر را توسعه می‌دهیم تا گامی هرچند کوچک برای تقویت نشاط شهروندان برداشته شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 9 =