شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
18:07:03
تاریخ انتشار:
:اشتراک گذاری

نصب وسایل بازی استاندارد کودکان در بوستان های شهر

حسین ایزدی با بیان اینکه رسیدگی به بوستان‌های سطح شهر علاوه بر تغییر چهره شهر می‌تواند آرامش روانی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت وجود پارک‌ها در فضای شهری، موضوعاتی چون بهداشت، ایمنی و محیط زیست در اینگونه فضاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو با هدف تأمین رفاه و آسایش شهروندان طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مدیریت شهری، عملیات ساماندهی، مناسب‌سازی و رفع نواقص پارک‌های سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: معمولاً بخشی از فضای بوستان‌ها و پارک‌ها در مناطق و محلات مختلف شهر به فضای بازی برای کودکان اختصاص داده می‌شود تا مادر و کودک خارج از محدوده خانه و مکان‌های سربسته بتوانند اوقاتی را در فضای باز بوستان‌ها سپری کنند.

شهردار فولادشهر با اشاره به اقدامات خرید، جانمایی و نصب تجهیزات بازی کودکان در شهر جدید فولادشهر، تصریح کرد: شهرداری فولادشهر در دوره ششم مدیریت شهری همواره در تلاش بوده زمینه‌های خوب تفریح و ایجاد نشاط و شادابی را در فضای شهر ایجاد کند از این رو خرید و نصب تجهیزات بازی کودکان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی به درخواست‌های شهروندان، نصب وسایل بازی استاندارد کودکان در پارک‌های این شهر در دستور کار قرار گرفته است، و تجهیز بخشی از بوستان‌های شهر به تجهیزات بازی کودکان با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال انجام شده است.

ایزدی با بیان اینکه ایمن سازی محیط بازی کودکان در کاهش حوادث و آسیب به آنها نقش اساسی دارد، اضافه کرد: در ارتباط با جانمایی محوطه‌های بازی کودکان، انتخاب نوع تجهیزات و روش نصب آنها استانداردهای لازم مد نظر بوده و تمامی اقدامات انجام شده در این خصوص با محوریت آئین‌نامه‌ها و ضوابط سازمان ملی استاندارد انجام شده است.

وی عنوان کرد: تمام این تمهیدات، هزینه‌ها و اقدامات مؤثر به منظور ایجاد محیط پرنشاط و به دور از هرگونه مخاطره برای کودکان انجام می‌گیرد.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازدیدهایی که از سوی کارشناسان مربوطه از محوطه بازی کودکان در بوستان‌های شهر صورت می‌گیرد تا مادر و کودک و خانواده‌ها در بستری امن همراه با آرامش و رضایت و اعتماد، فضای شادی را تجربه و اوقات مفرحی را سپری کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =